Arkki Ankara
Hapiterra Tasarim Ltd. Şti.
Ankara, Türkiye
+90 (546) 970 83 24
Arkki’nin uygulamalı proje tabanlı müfredatı, çocuklarımızın gelecekte makineler için değil, makinelerle birlikte üretmelerine, yenilik yapmalarına olanak tanıyan Yüksek Düzey Düşünme (Higher Order Thinking (HOT)) ve temel dijital becerilerin geliştirilmesine odaklanır.
Arkki, kendi alanında dünya çapında benzersizdir: dünyada çocuklar ve gençler için bu kadar geniş bir yaratıcı eğitim müfredatı sunan başka bir kurum yoktur.
Arkki Ankara olarak şu anda sunduğumuz bu farklı yaratıcı eğitim müfredatları şunlardır:
Arkki’nin misyonu, yeni nesil çocukları ve gençleri yaratıcı düşünce yapıları ve teknolojiyle değişen bir gelecekte yenilik liderleri ve iş yaratıcıları olmaları için gereken temel 21. yüzyıl becerileriyle donatmaktır.
Arkki eğitim programı, günümüz çocuklarının en yüksek potansiyellerine ulaşmalarına ve insanlığın şimdiye kadar gördüğü en karmaşık sorunları çözerek yarının yaratıcı liderleri olmalarına yardımcı olur.
Endüstri 4.0 devrimi çağında, makineler temel işleri devralırken, daha yükseği hedefleme ve yeni neslin yüksek düzeyde düşünme becerilerini geliştirme zamanı geldi. Artık sadece bilgi öğrenmek yeterli değil; bilgileri nasıl kullanacağımızı ve toplumumuzun her alanındaki karmaşık sorunları nasıl çözeceğimizi öğrenmemiz gerekiyor.
Modern toplumu göz önünde bulundurduğumuzda, gelecekte hayat artık belirli bir anda NE bildiğinizle ilgili değil, NASIL öğrenip uyum sağlayabileceğinizle ilgilidir. Bu nedenle, öğretim ezberlemeye değil, öğrenmeyi öğrenmeye odaklanmalıdır.
Dünya Ekonomik Forumu, Dünya Bankası ve Oxford Üniversitesi tarafından yapılan çalışmalara göre, bugün ilkokulda okuyan çocukların %65’i şu anda var olmayan işlerde çalışacak. Yeni teknolojiler, endüstrileri bozarak ve insan iş gücünü yerinden ederek her gün yeni bir belirsizlik yaratıyor.
Dünya ışık hızında değişirken, geleneksel eğitim sistemleri uyum sağlamakta yavaş kalmış, son 100 yılda öğretilen bilgi ve beceriler giderek daha fazla geçerliliğini yitirmiştir. Çocuklarımızın geleceğini güvence altına almak, onlara karmaşık sorunları ve bilinmeyen zorlukları çözme becerileri ve nitelikleri kazandırmamızı gerektirir. Dünya genelinde geleneksel öğretim, insanın en düşük düşünme becerilerine, örneğin hatırlamaya odaklanır. Bu, geçmiş on yıllarda yararlıydı, ancak günümüzün hızla gelişen toplumunda yeterli değildir.
Eğitim, makineler ve yapay zekanın eksik olduğu insanlara özgü beceri ve niteliklere odaklanmalıdır. Sonuçta, yapay zekayı ve robotları tasarlayan, bunları nasıl kullanacağımızı hayal eden ve uygulamalarını yaratan biz insanlarız.
İnsan merkezli bir yaratıcı problem çözme yaklaşımı olan tasarım odaklı düşünme, girişimciler, startup’lar ve teknoloji devleri tarafından yenilikçi çalışmalar için kullanılmaktadır. Arkki, çocukların tekrarlanan rehberli pratikle tasarım odaklı düşünmeyi öğrenmesinin ve bu yaratıcı problem çözme felsefesini günlük aktivitelerine entegre etmelerinin önemli olduğuna inanmaktadır. Tüm Arkki dersleri ve projeleri, çocukları tasarım odaklı düşünme konusunda yönlendirir, onlara ne düşüneceklerini değil, nasıl düşüneceklerini öğretir.
Her Arkki dersi, hem bireysel hem de grup halinde uygulamalı öğrenmenin vurgulandığı bir üretim alanı deneyimidir. Çocuklara fikirlerini nasıl hayal edecekleri, prototipler oluşturacakları ve bunları test edecekleri öğretilir. Arkki’de ya başarırız ya da öğreniriz! Çocuklar azimle devam etmeyi öğrenir ve çalışmayan prototiplerin sadece bir iyileşme adımı olduğunu hızla anlarlar. Ortam, açık ve sosyal bir şekilde düzenlenmiş olup, pozitif ve motive edici bir atmosfer sağlanmaktadır.
Arkki dersleri, çocukların okulda öğrendikleri Bilim (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering), Sanat (Arts) ve Matematik (Mathematics) (S.T.E.A.M.) konularını, mimari ve tasarım, beşeri bilimler ve sosyal bilimler aracılığıyla bütüncül bir şekilde uygulamalarını sağlar. Bu yaklaşım, fikirlerin insan ihtiyaçlarını çözmeye odaklanmasını ve kültürler, inançlar ve çevre gibi faktörleri dikkate almasını sağlar. Çocuklara, karmaşık problemleri anlamak için çoklu kaynaklardan ve insanlardan bilgi toplamaları gerektiği öğretilir. Bu, onların gözlem yapma, empati kurma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştiren sorgulamaya dayalı bir yaklaşımdır.
Arkki, 6C’nin (Yaratıcılık (Creativity), İş Birliği (Collaboration), İletişim (Communication), Eleştirel Düşünme (Critical Thinking), Karmaşık Problem Çözme (Complex Problem Solving) ve Hesaplamalı Düşünme (Computational Thinking)) gelişimini vurgular. Derslerde, projeler ve deneyimler aracılığıyla sağlanan fırsatlar sayesinde, çocuklara azim, odaklanma, uyum sağlama, liderlik, merak ve girişimcilik becerilerini geliştirmeleri için rehberlik edilir. Sosyal ve kültürel farkındalıkları ile duygusal zekalarının geliştirilmesine büyük önem verilir, böylece grup içinde iş birliği yaparak çalışabilirler.
+90 (546) 970 83 24
Bu atölyede katılımcılar, mimar ve şehir plancısı rolünü üstlenir ve birlikte geleceğin şehirlerini tasarlayıp inşa ederler. Katılımcılar, kentsel alanlar, kentsel aktiviteler, hizmetler, kamu binaları, konutlar, rekreasyon alanları, kamu ve özel alanlar, çevrenin karakteri, ulaşım ve erişilebilirlik gibi farklı kentsel planlama konularını keşfederler.
Her katılımcı, şehre kendi katkısını yapar ve bu katkılar bir araya gelerek şehrin bütününü oluşturur. Takımın her üyesinin yaptığı katkı bireysel olsa da bütünün ayrılmaz bir parçasıdır.
Atölye, tarih boyunca çeşitli şehir planlarını, kentsel alanları ve kentsel aktiviteleri, ayrıca yapı geleneklerini ve düzenlemelerini tanıtan ilham verici bir ders içerir.
Tatlı Şehir atölyesi, katılımcıları ilk görüşte büyüler ve şehir planlaması ile iyi bir çevre hakkında bilgi edinmeyi lezzetli bir uygulama haline getirir. Öğrenme bundan daha eğlenceli ve lezzetli olamaz!
Atölyede katılımcılar mimar ve şehir plancısı rolüne bürünerek, bisküvi, gofret ve şeker gibi lezzetli malzemelerden kendi köylerini tasarlar ve inşa ederler. Bu atölye, farklı duyuların kullanımı, deneyler ve 3B modelleme yöntemleri ile uygulamalı öğrenmeyi, ayrıca takım çalışması ve tartışmaları içerir.
Atölye, şehir planlamasının kompakt tarihini, şehirdeki farklı unsurları, çağdaş yüksek binaları ve kentsel planlamayı tanıtan ilham verici bir ders içerir.