Arkki Pedagojisi

Geleceğin yenilikçileri için yaratıcı eğitim

İş arayan değil,  iş yaratan bireyler yetiştiriyoruz! Arkki, meslekleri ne olursa olsun çocuklara geleceğin çevresini şekillendirmede etkili olacak yeni yetenekler, araçlar ve yöntemler sağlamayı hedefler. Arkki, 4 ila 19 yaş arasındaki çocuklara mimarlık ve tasarım projelerini bütüncül gerçek dünya olgularını kullanarak yaratıcı eğitim sunar. Arkki’nin olgu temelli ve uygulamalı öğrenme yöntemi, farklı S.T.E.A.M (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) konularını, Beşeri ve Sosyal Bilimleri bütünleştirir ve çeşitli beceri ve yetkinliklerin gelişimini destekler.

Arkki, çocukları sorgulamaya dayalı bir yaklaşım ve uygulamalı deneylerle öğrenmeye teşvik eder. Öğrenciler kendileri sorular sorar, seçenekleri keşfeder, bilgiyi işler ve kendi cevaplarını bulurlar. Yaratıcılıkla harmanlanan mimarlık, çocukların fikirlerini etkili bir şekilde görselleştirip 3B temsillerini oluşturmalarını sağlayarak S.T.E.A.M. konularını bütüncül bir şekilde anlamalarını ve bu konularda ustalaşmalarını mümkün kılar. Bu yaklaşım, S.T.E.A.M. eğitimi için sonsuz olasılıklar sunar.

Arkki’nin öğretim yöntemini özel kılan, çocukların kendilerini ve çevrelerini fark etmelerine odaklanmasıdır. Öğrenciler, kendileri sorular sorar, seçenekleri keşfeder, bilgiyi işler ve kendi cevaplarını bulurlar.

“Artık dünyayı yeni gözlerle görüyorum.”

— Grace (5 yaş)

STEAM ve ötesi

Arkki’nin olgu temelli ve uygulamalı öğrenme yöntemi, farklı STEAM konularını, Beşeri ve Sosyal Bilimleri bütünleştirir ve çeşitli beceri ve yetkinliklerin gelişimini destekler. Arkki’nin tam uzun vadeli programı, 1500 saatlik öğretim içeriğiyle 15 yıl sürer.

Arkki programı, olgu temelli öğrenmeye çok disiplinli bir yaklaşım olarak mimarlık ve tasarımı kullanır.

Arkki, mimarlık ve tasarım projelerini kullanarak farklı STEM konularını bütünleştiren yaratıcı eğitim sağlar ve sanattan ziyade mimarlığın (Architecture) “A” olduğu STEAM yaklaşımını benimser. Mimarlık, çok disiplinli doğası gereği STEM konuları, beşeri bilimler ve sosyal bilimleri bütünleştirmek için çok disiplinli proje çalışmalarına olanak tanıyan mükemmel bir araçtır. 

Arkki programı ve pedagojik yaklaşımı, proje tabanlı zorluklar aracılığıyla öğrencileri sürekli olarak tasarım odaklı düşünme süreçlerine dahil ederek yaratıcılık ve yenilik becerilerini geliştirir.

Oyna — Üret — Başar

Çocuklar doğuştan meraklıdır. Arkki programı, oyun temelli öğrenmeyi kullanır ve çocukların doğal olarak merak etmelerini ve soru sormalarını destekler. Çocuklar, fikir üretme, uygulamalı deney yapma ve iş birliği yoluyla çevrelerindeki dünyanın harikalarını keşfetmeye teşvik edilirler.

Arkki’nin sloganı “Oyna – Üret – Başar” aktif öğrenmedeki eğlenceli yaklaşımı vurgular ve yaratıcılık, hayal gücü ve gelecekte ihtiyaç duyulan diğer önemli 21. yüzyıl becerilerinin yanı sıra öğrenme sürecinde olumlu geri bildirimin ve motivasyonun önemini ön plana çıkarır. Arkki programları, öğrenmeyi eğlenceli ve ilgi çekici hale getirirken, yaşam boyu öğrenmeyi teşvik eder.

OYNA: Öğrenmenin, yeni konuları keşfetmenin ve hem çocuklar hem de yetişkinler için çözümler üretmenin en doğal yolu. Rehberli ve anlamlı oyun, bilgilerin, becerilerin ve yetkinliklerin etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenilmesini sağlar.

ÜRET: Bir sorunu farklı bakış açılarından, kişiliklerden, yönlerden ve malzemelerden anlamak, çocukların kendilerinin ötesinde düşünmelerini ve mevcut önyargıları ve varsayımları sorgulamalarını sağlar. Hazır doğru cevaplar yerine yenilikler ve yeni fikirler teşvik edilir.

BAŞAR: Arkki projeleri, çocukların başarı duygusunu geliştirecek şekilde tasarlanır ve yönlendirilir. Bu olumlu pekiştirme, onların risk almalarını, yeni fikirler denemelerini, fikirlerini dile getirmelerini ve kendilerini dönüştürme konusunda güven kazanmalarını sağlar.

Yaratıcı Öğrenmenin 4P'si

PROJE (PROJECT): Çocuklar, anlamlı ve ilginç buldukları projeler üzerinde aktif olarak çalışırken en iyi şekilde öğrenirler.

PAYLAŞIM (PEERS): Öğrenme, sosyal bir etkinlik olarak gelişir; çocuklar fikirlerini paylaşır, projelerde iş birliği yapar ve birbirlerinin çalışmalarını geliştirirler.

TUTKU (PASSION): Çocuklar, önem verdikleri projeler üzerinde çalışırken daha uzun ve daha sıkı çalışır, zorluklar karşısında azmeder ve bu süreçte daha fazla öğrenirler.

OYUN (PLAY): Öğrenme, yeni şeyler deneme, malzemelerle uğraşma, sınırları test etme ve tekrar tekrar risk alma gibi eğlenceli deneyleri içerir.

Üst Düzey Düşünme Becerileri

Proje tabanlı ve olgu temelli öğrenme yoluyla, Arkki programı yaratıcılık ve yenilik gibi Üst Düzey Düşünme becerilerini geliştirir. Bu beceriler, insanların “sahip olduğumuz tüm bilgileri ne yapmalıyız” ve “dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için bu bilgileri nasıl kullanmalıyız” gibi sorunları çözmelerine yardımcı olur.

A big model envisioning a future helsinki made by 900 Arkki pupils. The model is made out of wooden blocks.

Geleceğin Şehirleri Atölye Çalışması

Bu atölyede katılımcılar, mimar ve şehir plancısı rolünü üstlenir ve birlikte geleceğin şehirlerini tasarlayıp inşa ederler. Katılımcılar, kentsel alanlar, kentsel aktiviteler, hizmetler, kamu binaları, konutlar, rekreasyon alanları, kamu ve özel alanlar, çevrenin karakteri, ulaşım ve erişilebilirlik gibi farklı kentsel planlama konularını keşfederler.

Her katılımcı, şehre kendi katkısını yapar ve bu katkılar bir araya gelerek şehrin bütününü oluşturur. Takımın her üyesinin yaptığı katkı bireysel olsa da bütünün ayrılmaz bir parçasıdır.

Atölye, tarih boyunca çeşitli şehir planlarını, kentsel alanları ve kentsel aktiviteleri, ayrıca yapı geleneklerini ve düzenlemelerini tanıtan ilham verici bir ders içerir.

Tatlı Şehir Atölye Çalışması

Tatlı Şehir atölyesi, katılımcıları ilk görüşte büyüler ve şehir planlaması ile iyi bir çevre hakkında bilgi edinmeyi lezzetli bir uygulama haline getirir. Öğrenme bundan daha eğlenceli ve lezzetli olamaz!

Atölyede katılımcılar mimar ve şehir plancısı rolüne bürünerek, bisküvi, gofret ve şeker gibi lezzetli malzemelerden kendi köylerini tasarlar ve inşa ederler. Bu atölye, farklı duyuların kullanımı, deneyler ve 3B modelleme yöntemleri ile uygulamalı öğrenmeyi, ayrıca takım çalışması ve tartışmaları içerir.

Atölye, şehir planlamasının kompakt tarihini, şehirdeki farklı unsurları, çağdaş yüksek binaları ve kentsel planlamayı tanıtan ilham verici bir ders içerir.