Araştırıcılar - Modül 3A

Modül 3A, planlama, çizim ve her türlü farklı malzemeden maket yapımı gibi çeşitli yaratıcı düşünme ve tasarlama tekniklerinin tanıtımına odaklanarak, ileriki modüllerde derinleştirilecek ve geliştirilecek temalar ile beceriler için temel sağlamaktadır.

Modül 3, ARAŞTIRICILAR grubundaki 9-11 yaş aralığında çocukların dahil olabildiği başlangıç modülüdür. Dünya hakkında birçok bilgi toplamış ve daha fazla bilgi edinme eğiliminde olan “Araştırıcılar”, kendilerine özel öğrenme yöntemine ve kapasitesine sahiptirler. Araştırıcılara, tasarım ve teknolojiyi farklı bakış açılarından birleştiren ve inceleyen çok çeşitli projeler eşliğinde kendi potansiyellerini keşfetmeleri ve zorlamaları için bir ortam sunulur. Matematik, tarih, coğrafya ve biyoloji gibi alanları mimarlık yoluyla inceleyen ve sürdürülebilir kalkınma perspektifi içeren bütüncül yaklaşıma sahip projeler aracılığıyla gündelik yaşamdan konuları deneyimleyerek öğrenirler. Bireysel zorluklar, ekip çalışmasına dayalı iş birliği projeleri, farklı sosyal ortamlarda çalışma becerilerini geliştirir. Süreç boyunca, eleştirel düşünmelerini geliştirici farklı durumlarda bilgiyi işlemeyi, üretmeyi, sunmayı ve değerlendirmeyi öğrenirler. Ek olarak öğrenciler, çalışma süreçlerinin öz değerlendirmesini yapmayı, gözlem ve pozitif uygulamayla keşfederler.

Modül 3A, toplam 30 saatlik içeriğiyle 10 projeden oluşarak 15 haftalık yaratıcı eğitim müfredatına sahiptir.

- 3., 4. ve 5. sınıf öğrencileri için uygundur.

- Çocuklar atölyelere, birbirinden bağımsız olarak katılabilirler. Ancak birbirini besleyecek şekilde tasarlanan atölyelere, çocukların 15 hafta boyunca katılarak tasarım odaklı düşünme sürecine dahil olmalarını öneriyoruz.

Modül 3A

Modül 3A, planlama, çizim ve her türlü farklı malzemeden maket yapımı gibi çeşitli yaratıcı düşünme ve tasarlama tekniklerinin tanıtımına odaklanarak, ileriki modüllerde derinleştirilecek ve geliştirilecek temalar ile beceriler için temel sağlamaktadır.

Benim Kulem

Benim Kulem atölyesi, öğrencilerin bir binanın iskeleti olan taşıyıcı sistemini, çapraz bağlantıların etkisi ile üçgenlemenin önemini, ahşabı yapı malzemesi olarak tanımayı ve ahşabın yapısal özelliklerini öğrenmelerini amaçlıyor.

Bilye Kaydırağı

Bilye Kaydırağı atölyesi, öğrencilerin fiziği ve geometriyi eğlenceli bir şekilde deneyimlerken, bilye için hız trenine benzer oyun parkuru tasarlamalarını ve inşa etmelerini amaçlıyor.

* Benim Kulem atölyesine katılmak gereklidir.

Çizgilerde Saklanan Elim

Çizgilerde Saklanan Elim atölyesi, öğrencilerin renk teorisini gözden geçirmelerini, tamamlayıcı renklerle insan görüşünü nasıl etkilediklerini test etmelerini ve çizim ile boyama tekniklerini kullanarak üç boyutlu resimler yapmayı öğrenmelerini amaçlıyor.

Benim Heykelim

Benim Heykelim atölyesi, öğrencilerin insan figürünün oranlarını anlamasını ve ölçekteki değişikliklere göre bir heykel üzerinde deneyerek uygulamasını amaçlıyor.

Hayalimdeki Oda

Hayalimdeki Oda atölyesi, öğrencilerin odanın yüksekliği, açıklıklar gibi mekanı etkileyen çeşitli planlama unsurlarını dikkate alarak mekansal planlamanın temellerini ve insan ölçeği ile mekan arasındaki ilişkiyi öğrenmelerini amaçlıyor.

Hayalimdeki Mobilyalar

Hayalimdeki Mobilyalar atölyesi, öğrencilerin iç mekan tasarımı ve mobilya tasarımının temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve tasarım sürecinin farklı aşamalarını uygulamalı bir süreçle öğrenmelerini amaçlıyor.

* Hayalimdeki Oda atölyesine katılmak gereklidir.

Binamın Öyküsü

Binamın Öyküsü atölyesi, öğrencilerin kısa hikayeleri kelimeler ve resimler kullanarak çizgi roman formatında nasıl sunulacağını ve yapılı çevrenin hikaye yaratmak için nasıl kullanıldığını öğrenmelerini amaçlıyor.

Minik Dostlarımdan Evler

Minik Dostlarımdan Evler atölyesi, öğrencilerin heykelsi mimari ve kesit model kavramıyla tanışmalarını ve ölçek ile cephe, kesit ve mekan ilişkisini algılamalarını amaçlıyor.

Şehrimi Çiziyorum

Şehrimi Çiziyorum atölyesi, öğrencilerin aksonometrik izdüşüm yoluyla iki boyutlu bir tasarımı veya resmi üç boyutlu bir çizim olarak sunmayı öğrenmelerini amaçlıyor.

Dönüşen Şehir

Dönüşen Şehir atölyesi, öğrencilerin şehir planlamasının temel ilkelerini, şehirlerin işleyişinin ve karakterinin nasıl oluştuğunu öğrenmelerini amaçlıyor.

A big model envisioning a future helsinki made by 900 Arkki pupils. The model is made out of wooden blocks.

Geleceğin Şehirleri Atölye Çalışması

Bu atölyede katılımcılar, mimar ve şehir plancısı rolünü üstlenir ve birlikte geleceğin şehirlerini tasarlayıp inşa ederler. Katılımcılar, kentsel alanlar, kentsel aktiviteler, hizmetler, kamu binaları, konutlar, rekreasyon alanları, kamu ve özel alanlar, çevrenin karakteri, ulaşım ve erişilebilirlik gibi farklı kentsel planlama konularını keşfederler.

Her katılımcı, şehre kendi katkısını yapar ve bu katkılar bir araya gelerek şehrin bütününü oluşturur. Takımın her üyesinin yaptığı katkı bireysel olsa da bütünün ayrılmaz bir parçasıdır.

Atölye, tarih boyunca çeşitli şehir planlarını, kentsel alanları ve kentsel aktiviteleri, ayrıca yapı geleneklerini ve düzenlemelerini tanıtan ilham verici bir ders içerir.

Tatlı Şehir Atölye Çalışması

Tatlı Şehir atölyesi, katılımcıları ilk görüşte büyüler ve şehir planlaması ile iyi bir çevre hakkında bilgi edinmeyi lezzetli bir uygulama haline getirir. Öğrenme bundan daha eğlenceli ve lezzetli olamaz!

Atölyede katılımcılar mimar ve şehir plancısı rolüne bürünerek, bisküvi, gofret ve şeker gibi lezzetli malzemelerden kendi köylerini tasarlar ve inşa ederler. Bu atölye, farklı duyuların kullanımı, deneyler ve 3B modelleme yöntemleri ile uygulamalı öğrenmeyi, ayrıca takım çalışması ve tartışmaları içerir.

Atölye, şehir planlamasının kompakt tarihini, şehirdeki farklı unsurları, çağdaş yüksek binaları ve kentsel planlamayı tanıtan ilham verici bir ders içerir.