Kaşifler - Modül 1A

Modül 1A, mimarideki temel unsurlardan olan renk, biçim, strüktür ve mekan temalarına odaklanarak, ileriki modüllerde derinleştirilecek ve geliştirilecek temalar ile beceriler için temel sağlamaktadır.

Modül 1, KAŞİFLER grubundaki 6-8 yaş aralığında çocukların dahil olabildiği başlangıç modülüdür. Okula başlayarak öğrenme sistemine dahil olan “Kaşifler”, cevapları bulma konusunda onlara rehberlik eden yüksek algılama becerilerine sahiptirler. Kaşiflere, çevrelerini gözlemlemeleri ve duyularını kullanmaları öğretilir. Sınıflandırma ve çevrelerini tanımlama becerilerini geliştirerek analiz etmeyi öğrenirler. Hayatlarıyla bağlantılı eğlenceli ve eğitici projeler aracılığıyla fikirleri deneyerek ve test ederek, varsayımlarını nasıl kanıtlayacaklarını öğrenirler. Süreç boyunca, hikaye anlatımı ve diğer sunum teknikleri aracılığıyla fikirlerini açıklayarak ifade etmeyi de öğrenirler. Ek olarak öğrenciler, çalışma süreçlerinin öz değerlendirmesini yapmayı, gözlem ve pozitif uygulamayla keşfederler.

Modül 1A, toplam 26 saatlik içeriğiyle 10 projeden oluşarak 13 haftalık yaratıcı eğitim müfredatına sahiptir.

- 1. ve 2. sınıf öğrencileri için uygundur.

- Çocuklar atölyelere, birbirinden bağımsız olarak katılabilirler. Ancak birbirini besleyecek şekilde tasarlanan atölyelere, çocukların 13 hafta boyunca katılarak tasarım odaklı düşünme sürecine dahil olmalarını öneriyoruz.

Modül 1A

Modül 1A, mimarideki temel unsurlardan olan renk, biçim, strüktür ve mekan temalarına odaklanarak, ileriki modüllerde derinleştirilecek ve geliştirilecek temalar ile beceriler için temel sağlamaktadır.

Duyularımla Geziyorum

Duyularımla Geziyorum atölyesi, öğrencilerin farklı duyularının önemine dair bir fikir edinmelerini ve dünyayı farklı duyularla nasıl algıladıklarını anlamalarını amaçlıyor.

Dönen Renk Çemberim

Dönen Renk Çemberim atölyesi, öğrencilerin ana renkler, ara renkler ve renk karışımları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve hareket yoluyla renklerin karışmasını öğrenmelerini amaçlıyor.

Rengarenk Desenler

Rengarenk Desenler atölyesi, öğrencilerin desen kavramı ve mimaride geometrik şekillere dayalı desen oluşturma hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlıyor.

Vücudumuzun Oranları

Vücudumuzun Oranları atölyesi, öğrencilerin örnekler üzerinden insan vücudunun farklı yaşlardaki oranlarını ve insan oranlarına dayalı çeşitli boyutlandırma sistemlerini çeşitli ölçeklerle incelemeyi amaçlıyor.

Cepheyi Keşfediyorum

Cepheyi Keşfediyorum atölyesi, öğrencilerin cephelerdeki simetri, detaylar ve yapı elemanları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Antik Yunan’dan klasik düzenleri tanımalarını amaçlıyor.

Benim Kulem

Benim Kulem atölyesi, öğrencilerin bir binanın iskeleti olan taşıyıcı sistemini, çapraz bağlantıların etkisi ile üçgenlemenin önemini, ahşabı yapı malzemesi olarak tanımayı ve ahşabın yapısal özelliklerini öğrenmelerini amaçlıyor. 

Kentin Gölgesi

Kentin Gölgesi atölyesi, öğrencilerin üç boyutlu ve iki boyutlu algı arasındaki değişiklikleri deneyimlemelerini ve üç boyutlu nesneler ile iki boyutlu gölgelerin ilişkilerini anlamalarını amaçlıyor.

 * Benim Kulem atölyesinin devam atölyesidir.

Kardan Kale

Kardan Kale atölyesi, öğrencilerin geleneksel iglo yapımı üzerinden blok örme tekniğini ve onun yapısal teknolojisini deneyimleyerek öğrenmelerini amaçlıyor.

Gölge Tiyatrosu

Gölge Tiyatrosu atölyesi, öğrencilerin ışık ve gölgeyi, tiyatro ortamları ve mekansal yanılsamalar yaratmak için nasıl kullanılabileceklerini öğretmeyi amaçlıyor.

Kutu Kutu Kent

Kutu Kutu Kent atölyesi, öğrencilerin şehir planlamasının temel ilkelerini, şehirlerin işleyişinin ve karakterinin nasıl oluştuğunu öğrenmelerini amaçlıyor.

A big model envisioning a future helsinki made by 900 Arkki pupils. The model is made out of wooden blocks.

Geleceğin Şehirleri Atölye Çalışması

Bu atölyede katılımcılar, mimar ve şehir plancısı rolünü üstlenir ve birlikte geleceğin şehirlerini tasarlayıp inşa ederler. Katılımcılar, kentsel alanlar, kentsel aktiviteler, hizmetler, kamu binaları, konutlar, rekreasyon alanları, kamu ve özel alanlar, çevrenin karakteri, ulaşım ve erişilebilirlik gibi farklı kentsel planlama konularını keşfederler.

Her katılımcı, şehre kendi katkısını yapar ve bu katkılar bir araya gelerek şehrin bütününü oluşturur. Takımın her üyesinin yaptığı katkı bireysel olsa da bütünün ayrılmaz bir parçasıdır.

Atölye, tarih boyunca çeşitli şehir planlarını, kentsel alanları ve kentsel aktiviteleri, ayrıca yapı geleneklerini ve düzenlemelerini tanıtan ilham verici bir ders içerir.

Tatlı Şehir Atölye Çalışması

Tatlı Şehir atölyesi, katılımcıları ilk görüşte büyüler ve şehir planlaması ile iyi bir çevre hakkında bilgi edinmeyi lezzetli bir uygulama haline getirir. Öğrenme bundan daha eğlenceli ve lezzetli olamaz!

Atölyede katılımcılar mimar ve şehir plancısı rolüne bürünerek, bisküvi, gofret ve şeker gibi lezzetli malzemelerden kendi köylerini tasarlar ve inşa ederler. Bu atölye, farklı duyuların kullanımı, deneyler ve 3B modelleme yöntemleri ile uygulamalı öğrenmeyi, ayrıca takım çalışması ve tartışmaları içerir.

Atölye, şehir planlamasının kompakt tarihini, şehirdeki farklı unsurları, çağdaş yüksek binaları ve kentsel planlamayı tanıtan ilham verici bir ders içerir.